موسسه عصر دانش و حافظه - تخصص در آموزش، یاددهی، یادگیری

0
سبد خرید شما خالی است

انواع چاکراه های بدن

چاکراها مراکز هفتگانه قدرت هستند که در ستون فقرات قرار دارند و در واقع رابط بین روح و جسم هستند. این چاکراها منابع انرژیها به عبارتی شریان‌های حیات می‌باشند.

هقت چاکراه بدن انسان

7 چاکراهای اصلی در بدن وجود دارند و هر چاکرا ارگانهایی را کنترل می‌کنند و طبعاً مسئول شکل‌گیری اخلاق و رفتارهای ما و همچنین مقاومتهای ما در برابر بیماریها یا موارد اخلاقی یا ضعف ما در قبایل سایر بیماریها و سایر خصوصیات اخلاقی می‌باشد.

چاکراه های بدن انسان

تمام هستی یعنی تمام رنگها (حس بینایی). اصوات (حس شنوایی). خوردنیها (حس چشایی). بوها (حس بویایی). اجسام (حس لامسه). مطالب (قدرت فکر و منطق) می‌توانند چاکراهای ما را پر یا تخلیه کنند.


مهمترین وظایف اصلی چاکراهای بدن را میتوان به صورت زیر نام برد:


  • 1- جذب، گوارش و توزیع پرانا (انرژی حیاتی) در بخش‌های مختلف بدن بر عهده آنهاست.
  • 2- کنترل، تقویت و مسئولیت درست کار کردن کالبد جسمانی و اعضای مختلف آن را برعهده دارند.
  • 3- بعضی از چاکرا‌ها مراکز استعداد‌های روانی هستند. فعال‌سازی چاکرا‌های خاص ممکن است باعث توسعه یافتن استعداد‌های روانی خاص شود.

چاکرای اول یا چاکرای ریشه

چارکراه ریشه


چاکرای اول (ریشه) چیست؟

انرژی پایه و اساس همه چیز در سیاره زمین است. چاکرای ریشه باعث ایجاد جریان مناسب انرژی در بدن میشود. انرژی برای موفقیت از چاکرای ريشه حاصل می شود. چاکرای اول پايه همهي افراد است و مانند ریشه های یک درخت انسانها را به زمین متصل می کند و انرژیهایی از زمین میگیرد تا بتواند انرژی بدن را تقویت کند. یک ریشه قوی برای ثبات در زندگی ضروری است.
چاکرای ريشه در بین هفت چاکرا از مهمترین چاکرا های بدن است. اگر ریشه ها به خوبی کار نکنند همه چاکراها را می تواند تحت تاثیر قرار دهد. چاکرای اول در اصل ناحیه کلی بدن است که مرکز عصبی و مهره های بدن را پشتیبانی می کند. موضوعات اساسی مرتبط با چاکرای اول غریزه، ایمنی، بقا، خانواده، امنیت و آغازهای جدید است.
وظیفه چاکرای ریشه چیست و بر روی کدام یک از قسمت های بدن تاثیر می گذارد؟
قسمت های ریشه بدن که در ارتباط با چاکرای ريشه هستند عبارتند از مقعد، روده بزرگ، غدد فوق کلیوی، باسن، پشت،پاها، استخوان ها، قسمت تحتانی کمر و اندام های جنسی هستند. طیف رنگیِ مربوط به این چاکرا قرمز است که نشانه زندگی، قدرت و نیروی جسمانی است. این رنگ روی کم خونی و فقر غذایی اثر خوبی دارد و ارتعاشاتِ تقویت‌کننده و درمان‌کننده دارد. وقتی چاکرای ریشه بهینه عمل می کند، با جهان احساس امنیت و آسایش می کنید. اما در صورت عدم تعادل یا مسدود شدن چندین علائم می تواند از یبوست تا کمردرد و خستگی بروز کند.
اندام هاي جنسي مردان در درجه اول در چاكراي ریشه قرار دارند بنابراين انرژي جنسي مردان معمولاً به صورت فيزيكي تجربه مي شود. اندامهای جنسی زنان در درجه اول در چاکرای دوم قرار دارند بنابراین انرژی جنسی زنان معمولاً به صورت احساسی تجربه می شود.

علت بسته شدن چاكراي ريشه چيست؟

علت بسته شدن چاکراه اصلی


اگر چاکراي ريشه مسدود شود، نیروی اساسی زندگی کاهش می یابد. ممکن است فرد بی احساس، خسته، بی نظم یا افسرده باشد. نه تنها عملکردهای بدنی تحت تأثیر قرار می گیرند بلكه ممکن است فرآیندهای فکری و ذهن نیز تحت تاثیر قرار گيرند. نگرش منفی، ترس، شک و غیره ممکن است فرد را به خطر مي اندازد. چيزهايي كه چاكراي نخست را مسدود مي كنند عبارتند از ترومای کودکی، روابط ضعیف مادر و کودک،بی حوصلگی، اضطراب و استرس، مشکلات مالی، فقر، سوء استفاده بدنی،مشکلات جسمی نظير تومور یا کیست،کلسترول و لخته در شریانها، ترس از تغییر و خودخواهی مي باشد. وقتی مولادهارا به طور عادی عمل کند، باعث ایجاد اراده، نشاط و انرژی می شود. افرادی که چاکرای اول سالمي دارند بر مشکلات و موانع غلبه می کنند و زندگی را یک ماجراجویی جذاب و ارزش زندگی را یک رویا می دانند.
علائم جسمی و روانی شامل موارد احساس ناامنی،پرخاشگری،اختلال عملکرد جنسی، خشم، بی قراری، افسردگی و اضطراب باشد.علائم جسمانی ديگر چاکرای ریشه مسدود شده می تواند شامل موارد فشار خون پایین، کم خونی، مشکلات گوارشی و روده، اختلالات اشتها و مشکلات زانو نيز باشد.

روش های باز کردن و پاکسازی چاکرای ریشه

باز کردن چاکراه ریشه


هرگاه انسداد در سیستم چاکرا وجود داشته باشد. علائم جسمی و غیر جسمی آن آشکار می شود. با این وجود، از آنجا که چاکرای ریشه در جایی است که انرژی در ابتدا در آن شروع می شود، هرگونه اختلال در جریان انرژی در این چاکرا، دستیابی به تعادل در شش چاکرای باقی مانده راغیرممکن می کند.توصیه های سنتی برای بهبود، باز کردن و پاکسازی این چاکرا شامل تغییرات رژیم غذایی و ورزش منظم است. اما وقتی این روشها کافی نباشد. با استفاده از خواص درمانی کریستالها و سنگهای قیمتی برای بازگرداندن تعادل و بهبود انرژی مي توان از آنها کمک گرفت. همچنین یوگا می تواند روشی برای بازگرداندن جریان انرژی در این چاکرا باشد.
بهبودی چاکرای ریشه فرایندی است که از طریق كنترل ترس ها صورت مي گيرد و از ايجاد اطمینان و امنیت شخصی حاصل مي شود. این موارد شامل:

  • 1- کشف ترسهای ناخودآگاه از بقا است.
  • 2- یادگیری در امان و امنيت بودن
  • 3- پاکسازی اعتقادات و داشتن احساسات و انرژی مثبت.
  • 4- اعتماد به خود و روند زندگی حتی در صورت ترس.

توضیح هقت چاکراه بدن

دیدگاه شما چیست؟