موسسه عصر دانش و حافظه - تخصص در آموزش، یاددهی، یادگیری

0
سبد خرید شما خالی است

هزینه چاپ کتاب در انتشارات کاغذ و قلم

هزینه ی چاپ کتاب یکی از مهم ترین مولفه های تصمیم گیری برای مولف در ابتدای مسیر نویسندگی است؛ همانطور که حتما می دانید، هزینه چاپ کتاب کاغذی و هزینه چاپ کتاب الکترونیکی با هم متفاوت است.

هزینه های چاپ کتاب به دو بخش تقسیم می شوند، بخش اول شامل هزینه های آماده سازی اثر مانند ویراستاری و صفحه آرایی و … می شود و بخش دوم، شامل هزینه ی چاپ است.

عوامل مهم در تعیین هزینه چاپ کتاب:

  1. کیفیت متن، اگر شما به بررسی غلط های املایی متن خود نپرداخته باشید طبیعتاً هزینه ویراستاری برای شما بالاتر خواهد بود.
  2. حجم کتاب، اگر کتاب شما حجم بالایی داشته باشد به کار ویراستاری زیادی نیاز خواهد داشت.
  3. کیفیت ویراستاری، اگر ادیتوری با تجربه ویراستاری شما را انجام بدهد دستمزد و هزینه بالاتری نیز خواهد داشت بنابراین، استخدام یک ویراستاری متوسط می‌تواند تعادل هزینه های شما را برهم نریزد.
  4. صحافی کتاب، صحافی کتاب نیز انواع مختلفی دارد و بستگی به عناصری که در آن استفاده می‌شود متفاوت است. لازم به ذکر است هزینه‌های صحافی چاپ کتاب بر قیمت نهایی کتاب افزوده می‌شود.
  5. نوع کاغذ کتاب،  انواع کاغذ در مدل ها، رنگ ها، کیفیت ها و ضخامت های مختلف  وجود دارد. نوع کاغذ تاثیر قابل توجهی بر هزینه چاپ کتاب شما می گذارد.

دلیل قیمت‌گذاری‌های متفاوت در چاپ کتاب

انتخاب مواد مصرفی برای چاپ و کیفیت ارائه خدمات آن است که قیمت چاپ کتاب را تعیین می‌کند. اما فریب انتشاراتی که ادعا دارند با کمترین هزینه کتاب شما را چاپ می کنند نخورید حیله آنها استفاده از مواد ضعیف ، چاپ در تعداد اندک و ارائه خدمات بی‌کیفیت و ... است.

قسمت بد ماجرا این است که یک انتشارات هزینه چاپ کتاب باکیفیت را از شما دریافت کند و در ازای آن‌یک کتاب با چاپ ارزان را به شما ارائه بدهد!

اگر پاسخ سوالاتتون رو هنوز نگرفتید و هر سوالی دارید حتما با موسسه عصر دانش و حافظه در ارتباط باشید.

دیدگاه شما چیست؟