موسسه عصر دانش و حافظه - تخصص در آموزش، یاددهی، یادگیری

0
سبد خرید شما خالی است

تأثیر گروه‌ خونی در شخصیت

تأثیر نوع گروه‌ خونی در شخصیت

گروه خونی و شخصیت دیگر یک معما محسوب نمیشود؛ این دو قطعا با یکدیگر ارتباط دارند! رابطه میان گروه خونی و شخصیت یک خرافه یا یک عقیده پیشامدرن نیست، بر مبنای مطالعات انجام شده، میان این دو رابطه‌ای غیرقابل چشم پوشی وجود دارد. گروه خونی هر فرد میتواند در شخصیت او، ویژگی های فردی صفات بین فردی او تاثیرگذار باشد . این مقاله بر مبنا یکی از جدیدترین این مطالعات نوشته شده است. شما میتوانید با مطالعه این مقاله با مباحث این کتاب آشنایی پیدا کرده و همچنین بصورت اجمالی با تأثیر نوع گروه خونی بر ویژگی‌های شخصیتی ، صفات بین فردی و سایر موضوعات مربوط به نوع گروه خونی آشنا شوید.

شما میتوانید با کلیک بر روی عنوان ارتباط گروه خونی و شخصیت ، این کتاب شخصیت شناسی گروه خونی را خریداری کنید.

گروه خونی و شخصیت


کتاب گروه خونی و شخصیت

کتاب ارتباط گروه خونی و شخصیت در سال 2019 نوشته شد و در سال 2020 ترجمه شد. یکی از مهمترین نکات قابل توجه در مورد این کتاب و این مقاله این است که بر روی بیش از 300000 فرد مختلف با گروه‌های خونی مختلف آزمایش و بررسی شده است. اگر شما با روش های علمی آشنا باشید میدانید که این تعداد امکان تعمیم داده های این آزمایش را برای ارتباط گروه خونی و شخصیت فراهم میکند.

کتاب-گروه-خونی-و-شخصیت-افراد(کتاب گروه خونی و شخصیت)

سال‌ها ذهنمان درگیر سؤال‌های بی جواب بود. سؤالاتی که به عکس­ العمل­ها و تغییر رفتار دیگران مربوط می­ شد.برای برخی از این تغییر رفتارها و خلق­ وخوی افراد، هرگز نمی­توانستیم دلیل قانع­ کننده­ ای پیدا کنیم. همیشه علاقه‌مند بودیم بدانیم چرا گاهی به‌ راحتی یک موضوع امکان‌پذیر می­ شود و گاهی همان موضوع امکان‌ناپذیر. می‌خواستیم بدانیم چرا گاهی به‌راحتی می­شود و گاهی سختی هم نمی­شود. سال‌ها بعد با مطالعه کتاب­های مختلف، به این نتیجه رسیدیم که بین خلق‌وخوی افراد و شخصیت آن‌ها تفاوت وجود دارد. شخصیت یک فرد با تولد او و طی سال‌های رشد شکل می‌گیرد، اما خلق‌وخوی او در زمان انتخاب ژن مشخص می‌شود. ژن‌ها نیز به عوامل مختلفی، ازجمله گروه خونی بستگی دارد.

در این کتاب سعی شده است برای هر چهار نوع گروه خونی A و B و O و AB عملکرد این گروه­ها را در موضوعاتی مانند سبک زندگی، رفتارها، افکار و قضاوت‌ها، یادگیری، احساسات، دوام، روش‌های کاری، گذشته و آینده، خواب، حساسیت، هنگام مخالفت، سادگی، ترک عادت، مکان­های ناآشنا، اعتماد و صفات بین فردی مورد مطالعه قرار گیرد. در سالهای اخیر تحقیقات بسیاری در زمینه نقش و ارتباط گروه خونی  با شخصیت یا به عبارتی شخصیت شناسی گروه خونی آنها انجام شده است. ارتباط و اثرگذاری نوع گروه خونی بر شخصیت و ویژگیهای افراد مانند: تصمیم گیری، تاب آوری، یادگیری، سبک و روش زندگی، نگرش و قضاوت­ها، احساسات و میزان دوام آنها در محیط­ های مختلف برهیچ کس پوشیده نیست

در این قسمت به طور خلاصه ویژگی­های شخصیتی هر یک از گروه‌های خونی را معرفی کنیم.

ویژگی های شخصتی گروه خونی o

گروه-خونی -O

ویژگی های شخصیتی گروه خونی o بسیار شگفت انگیز است؛ گروه خونی نوع o از بین چهار گروه خونی، حساسیت بالایی دارد زیرا نیازهای بیولوژیکی برای زندگی را با صراحت بیان می‌کند. سایر ویژگی‌های مختلف این گروه از این خاصیت ناشی می­شود. این افراد بسیار گرم و نیرومند است و همچنین به‌اصطلاح سرزندگی دارد، اولویت اصلی زندگی روزمره را به خود اختصاص می‌دهد، سود و زیان، محاسن و کمبودها را با آرامش، دقت و سرعت محاسبه می‌کند. گزینه‌های واقع‌بینانه و بدون تردید را انتخاب می‌کند. وقتی هدف یا اهداف مشخصی تنظیم شد، رفتار دقیق، واقع‌بینانه و صراحت بالایی برای دست‌یابی به آن‌ها از خود نشان می‌دهد.

مهم ترین ویژگی شخصیتی گروه خونی o 

مهم ترین ویژگی شخصیتی گروه خونی O چیست ؟

واقع گرایی و هدفمند بودن

گروه خونی O از نظر توجه به ایمنی جسمی و سلامتی در میان سایر شخصت شناسی گروه های خونی ، در رده دوم است. بسیاری از افراد این گروه، بدون قید و شرط زندگی را تائید می‌کنند و این باعث ایجاد فلسفه تحسین زندگی می‌شود. این امر به این دلیل است که افرادی با این گروه خونی واقع‌گرایانه و ایده‌آل گرا هستند و عاشق عبارات عاشقانه و شاعرانه می‌باشند.

میزان زندگی هدفمند بر مبنای گروه خونی

شکل زیر میزان هدفمند زندگی کردن افراد را با توجه به نوع گروه خونی آن‌ها نشان می ­دهد

میزان-هدفمندی-در-زندگی-برای-گروههای-خونی-مختلف

ویژگی های شخصیتی گروه خونی A

افراد-گروه-خونی-A

ویژگی های شخصیتی گروه خونی A در مطالعه رابطه گروه خونی با شخصیت بسیار جالب توجه می‌باشد؛ افراد این نوع گروه خونی بیش از حد نسبت محیط و جهان اطراف هشیار است. این آگاهی، از مشارکت و احساس وظیفه نشاءت می‌گیرد. این افراد احساس می‌کنند از قید مکان رهایی می‌یابند. آن‌ها جسور هستند و خود را با لذت رها می‌کنند. این نکته با گروه خونی O که به مکان‌های ناآشنا رغبتی ندارد، به‌شدت در تضاد است؛ زیرا در گروه A به‌شدت تلاش می‌کند تا با «افراد اطراف» مانند همکاران، اعضای خانواده و غیره روابط صلح آمیز برقرار کند. افراد این نوع گروه خونی، پر از روحیه خدماتی است. نگرش خویشتن داری این افراد در بزرگ سالان متداول است و اساساً فردی با طبیعت انفجاری است.

مهم ترین ویژگی شخصیتی گروه خونی A 

مهم ترین ویژگی شخصیتی گروه خونی A چیست ؟

خود مراقبتی بالا

افرادی با این گروه خونی نوع ، نگرش‌های سخت و مداوم را اتخاذ نمی‌کند. به نظر می‌رسد که این افراد کمترین حس همکاری را داشته باشد. در مقابل، این گروه خونی سرسخت است و به‌آسانی سازش نمی‌کند. برای کودک با گروه خونی A ، این نوع احساسات راحت تر از بزرگ سال ظاهر می‌شود. یک بزرگ‌سال با این گروه خونی به‌تدریج می‌آموزد که حتماً باید احساسات را کنترل کند. بعضی مواقع به‌طور غیرمنتظره تخلیه می‌شود یا اقدامات وسواسی را انجام می‌دهد، خصوصاً در مسائل مربوط به عشق یا کار. گروه خونی نوع A بدبین و نسبت به آینده نگران است.

ویژگی های شخصیتی گروه خونی B

افراد-گروه-خونی-B

ویژگی های شخصیتی گروه خونی B قرار است شما را بهت زده کند. افراد گروه خونی نوع B برخلاف گروه نوع A به دور از جمع هستند. در حالت کلی اگر بخواهیم نقطه مقابل شخصیت نوع A را عنوان کنیم، تصویری از افرادی با گروه خونی B ساخته می‌شود. این است شخصیت شناسی گروه خونی !

مهم ترین ویژگی شخصیتی گروه خونی B

مهم ترین ویژگی شخصیتی گروه خونی B چیست ؟

ثابت قدم بودن

قابل توجه ترین رفتار گروه خونی B به‌اصطلاح « ثابت‌قدم بودن » یا پیگیر بودن است. این افراد بدون مراقبت از دیگران رفتار می‌کند و اغلب به‌تنهایی عمل می‌کند. در موقعیت‌هایی که محدودیت‌های زیادی دارند، این افراد بسیار درمانده خواهد شد

افراد گروه خونی نوع B ویژگی‌هایی دارند که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • انعطاف‌پذیری
  • وسعت در روش تفکر
  • درک جمع از موضوع

فرد نوع B همچنین یک دیدگاه علمی را ایجاد می‌کند و سعی می‌کند یک نتیجه‌گیری عملی و انعطاف‌پذیر از آن دیدگاه را بگیرد. همچنین می­توان گفت گروه خونی نوع B گاهی اوقات با ایده کمال‌گرای نوع A که مرز بین سیاه‌وسفید یا صفر و صد در صد جدا می‌کند، در تضاد است. یعنی افراد گروه نوع B به‌شدت گروه A ، در مسائل مختلف مرزبندی سخت و غیر منعطف ندارند.

اساساً افراد این گروه با آنچه موردعلاقه آن‌ها است زندگی می‌کنند، ولی از سوی دیگر با افراد اطراف خود ارتباط خوبی برقرار نمی‌کند. در حقیقت، این افراد به‌عنوان یک «بیننده» خوب، توانایی بالایی در ایجاد علاقه به چیزهای مختلف دارد.

میزان خود آموزی افراد بر مبنای گروه خونی

شکل زیر میزان خودآموزی افراد را با توجه به نوع گروه خونی آن‌ها نشان به تصویر کشیده است :

میزان-خودآموزی-افراد-با-گروه های-خونی-مختلف

ویژگی های شخصیتی گروه خونی AB

گروه-خونی-AB

ویژگی های شخصیتی گروه خونی AB آخرین گروهیست که در ارتباط میان گروه خونی و شخصیت یا به عبارتی دیگر شخصیت شناسی گروه خونی بررسی می‌شود. افراد گروه خونی AB ، افرادی عقلانی هستند که به‌جای تمایلات ناپخته و احساسی به زندگی، اولویت را بر عقل انسان قرار می‌دهند. به نظر می‌رسد افراد این گروه، به‌جای زندگی صرفاً سرگرم کننده، یک زندگی علمی و با چارچوب را ترجیح می‌دهد. به یک معنا هم می­توان گفت فردی با این گروه خونی، مانند یک نسل بشر تکامل‌یافته است.

درحالی‌که فرد با گروه خونی O از زمان تولد به‌طور طبیعی متعلق به جامعه و گروه انسانی است، فرد با گروه خونی AB آگاهانه در این گروه شرکت می‌کند.این افراد اشتیاق خود را برای به دست آوردن پست و تقسیم‌بندی متناسب با مهارت‌هایشان در جامعه برای داشتن یک زندگی پایدار نشان می‌دهند، اما برخلاف افراد گروه خونی نوع O ، یک فرد با گروه خونی نوع A اشتیاق بی‌حدوحصر برای رشد یا قدرت ندارند. بسیاری از زنان با استعداد AB پس از ازدواج یا داشتن خانواده، از خانه‌داری راضی هستند.

 مهم ترین ویژگی شخصیتی گروه خونی AB

مهم ترین ویژگی شخصیتی گروه خونی AB چیست ؟

تکامل یافتگی

به طور کلی، یک فرد گروه خونی AB به‌جای زندگی صرفاً سرگرم کننده، یک زندگی علمی و با چارچوب را ترجیح می‌دهد. یعنی می­توان گفت فردی با گروه خونی نوع AB ، مانند یک نسل بشر تکامل یافته است. یک ویژگی جالب در مورد افراد این گروه، این است که به حفظ زندگی خود کمتر علاقه‌مند هستند. آن‌ها به یک موضوع خاص یا یک شخص خاص از نزدیک توجه ندارند بلکه از راه دور پاسخ می‌دهند.

میزان دوگانگی شخصیتی افراد بر مبنای گروه خونی

شکل زیر میزان دوگانگی شخصیتی افراد را با توجه به نوع گروه خونی آن‌ها نشان می­ دهد.

میزان-دوگانگی-شخصیت-برای-گروه های-خونی-مختلفشعار ما: انتخاب ما ، انتخاب یادگیری ، انتخاب موفقیت

منبع: کتاب شخصیت و گروه خونی، ترجمه: جلیل پاکدامن، سحر سامی، بهار بهبهانی، انتشارات کاغذ و قلم، 1399

فهرست مطالب و سایر مطالب این کتاب زیبا و خواندنی به صورت زیر است

 

 شما میتوانید برای تهیه کتاب ارتباط گروه خونی و شخصیت اینجا کلید کنید.

دیدگاه شما چیست؟